Jak walczyć ze stresem? Poznaj kilka sposobów na tę dolegliwość


Niemal codziennie mówi się o tym, że społeczeństwo co raz bardziej się stresuje, a depresja dopada już nawet dzieci w wieku szkolnym. Przyczyn może być wiele: praca, problemy finansowe, problemy rodzinne lub czasami po prostu szybki tryb życia, który jest niewątpliwie dzisiejszym trendem. Wielu naukowców twierdzi, że obecność stresu w naszym życiu działa pozytywnie i ma zdolności motywujące, jednak jak nie przekroczyć tej granicy? Jak walczyć z istniejącym już stresem?

1. Zapach ma znaczenie

Często słyszy się o tym, że zapachy wpływają relaksacyjnie na nasz organizm. Nic mylnego! Jednak warto wiedzieć, które zapachy spełniają taką funkcję i pomogą nam zredukować nadmierne nerwy. Są to:

  • drzewo sandałowe
  • pomarańcza
  • lawenda
  • pelargonia
  • róża
  • rumianek rzymski
  • bergamotka

2. Zwierzęca radość

Avoria dotarła do prac, w których naukowcy opublikowali badania, potwierdzające, że wpływ zwierząt na nasz poziom stresu jest zaskakujący! Ich grupa badanych składała się z osób, które posiadają zwierzęta  oraz tacy, którzy nie mają żadnego pupila w domu. Wyniki pokazały, że interakcja między zwierzęciem a człowiekiem jest tak pozytywna, że wspomaga produkcję oksytocyny, która łagodzi nerwy i pozytywnie nas nastraja.

3. Mniej kawy- więcej relaksu

Niestety zła wiadomość dla wielbicieli kofeiny- kawa przyczynia się do nadmiernych nerwów. Wszystko jest spowodowane tym, że pobudza ona organizm do produkcji kortyzolu, który jest odpowiedzialny za stres. Oczywiście próg tolerancji kofeiny jest zależny od naszego organizmu i neutralna ilość jaką możemy wypić to kwestie indywidualne.

4. Wdech, wydech…

To jakie procesy zachodzą w naszym organizmie podczas sytuacji stresowych jest identyczny jak podczas przygotowania się do walki bądź ucieczki. Nasze serce bije szybciej, zwiększa się ciśnienie krwi, a my zaczynamy szybciej oddychać. Aby doprowadzić się do stanu spoczynku musimy obniżyć ciśnienie, a w takim przypadku pomoże nam głębokie oddychanie. Istnieje sporo ćwiczeń, które pomagają w takich momentach zredukować stres, a znajdziecie je na YouTube.

5. Żuj gumę!

Słyszeliście nie raz o wspaniałym zastosowaniu gumy do żucia podczas obchodzenia świnki? Pewnie tak, zatem mamy kolejną poradę związaną z tym produktem. Jak się okazuje, guma nie tylko pobudza ślinianki do pracy, ale także powoduje, że krew szybciej i sprawniej przepływa do mózgu. Wskutek tego człowiek staje się bardziej zrelaksowany i jest mniej podatny na stresujące czynniki zewnętrzne.

 

Porady jak poradzić sobie ze stresem są tematem powszechnym i powstaje ich co raz więcej. Jednak należy pamiętać, że lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego jeśli tylko to możliwe, powinniśmy unikać takich sytuacji. Dobra organizacja czasu, a także zagospodarowanie jednej godzinny dziennie na drobny relaks powinien wpłynąć pozytywnie na przygotowanie organizmu, kiedy będzie narażony na nerwowe sytuacje.

A Wy, macie jakiś sposób na stres? 🙂

Powrót

Najnowsze artykuły

Obostrzenia i przepisy w Niemczech – jesień 2020

corona

WAŻNE! Szczegóły obostrzeń w życiu publicznym i wprowadzonych ograniczeń różnią się w zależności od kraju...

Czytaj całość

Jak przygotować Seniora do okresu jesienno-zimowego?

jesienne

Przedstawiamy kilka czynników, które rewelacyjnie wpływają na zdrowie psychiczne jak i fizyczne w okresie jesienno-zimowym. Dieta

Czytaj całość

Aktywny senior w okresie jesiennym

Jesień bywa niepewna pod względem pogody. Jednak nawet w chłodniejsze dni warto wyjść na świeże...

Czytaj całość
Polecane wpisy

Kawa dla Seniora – szkodzi czy pomaga?

Kawa dla Seniora Avoria

Dezynfekować należy ręce, twarz i… telefon

telefon

Wielkanoc w Niemczech

Zaburzania odżywiania u osób starszych

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Avoria Sp z o.o. Agencja Opiekunek
Na tej stronie internetowej w celu zapewnienia wysokiej jakości obsługi stosowane są pliki cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Szczegółowe informacje w Polityce dot. Cookies.