Jak przygotować Seniora do okresu jesienno-zimowego?

jesienne

Przedstawiamy kilka czynników, które rewelacyjnie wpływają na zdrowie psychiczne jak i fizyczne w okresie jesienno-zimowym.

  1. Dieta

Prawidłowo dobrana i skomponowana dieta pozwala dbać o odporność organizmu i wpływa na samopoczucie Seniora. Najlepiej jest jeść 5 posiłków dziennie, w regularnych odstępach czasowych. Wpływa to dobrze na przemianę materii. Oczywiście posiłki muszą być odpowiednio dobrane pod zalecenia, na których bazuje Podopieczny oraz mieć odpowiednie wartości i składniki odżywcze. Na pewno w diecie osoby starszej powinny znaleźć się produkty z pełnego ziarna, owoce oraz warzywa. Twardsze warzywa i owoce, warto ugotować na parze, aby łatwiej było je konsumować. Nie można zapominać o rybach, chudym mięsie oraz mleku i jego przetworach. Naturalnymi antybiotykami są cebula, czosnek i szczypiorek.

2. Aktywność fizyczna

Ruch doskonale wpływa na zdolności samoobrony organizmu przez szkodliwymi drobnoustrojami. Nie chodzi tu o ekstremalne uprawianie sportu, ale o proste czynności, które regularnie wykonywane sprawią, że Senior poczuje się o wiele młodziej, będzie miał więcej energii i woli do życia.

3. Sen

Sen jest niezbędnym czynnikiem do budowania odporności, a coraz więcej osób ma z nim problem. Nie tylko młodzi, zapracowani ludzie mają z tym problem. Coraz częściej problem ten dotyka osób starszych, co powoduje, że chodzą w stresie i wpływa to niekorzystnie na jakość ich życia. Podczas snu ciało się regeneruje, wzmagają się naturalne procesy naprawcze, ciało oczyszcza się z toksyn. Człowiek potrzebuje około 7-9 godzin snu na dobę, aby organizm mógł zregenerować się po całym dniu na ‘pełnych obrotach’. Wieczorem należy porządnie przewietrzyć sypialnię, zadbać o to, by nie było w niej zbyt gorąco. Lekką, nieobciążającą układu trawiennego kolację należy zjeść 3-4 godziny przed snem. Pomóc mogą także herbatki ziołowe, np. z melisy i rumianku.

Zapewnijmy naszym Podopiecznym regularność tych 3 czynników, a ich stan fizyczny i psychiczny w okresie jesienno-zimowym na pewno nie będzie można nazwać depresyjnym! 🙂

Powrót

Najnowsze artykuły

Obostrzenia i przepisy w Niemczech – jesień 2020

corona

WAŻNE! Szczegóły obostrzeń w życiu publicznym i wprowadzonych ograniczeń różnią się w zależności od kraju...

Czytaj całość

Jak przygotować Seniora do okresu jesienno-zimowego?

jesienne

Przedstawiamy kilka czynników, które rewelacyjnie wpływają na zdrowie psychiczne jak i fizyczne w okresie jesienno-zimowym. Dieta

Czytaj całość

Aktywny senior w okresie jesiennym

Jesień bywa niepewna pod względem pogody. Jednak nawet w chłodniejsze dni warto wyjść na świeże...

Czytaj całość
Polecane wpisy

Inkontynencja osób starszych – nietrzymanie moczu częstą chorobą Seniora

inkontynencja

Burza i pioruny – jak się przed nimi chronić?

burza

Jak walczyć ze stresem? Poznaj kilka sposobów na tę dolegliwość

🎄Wir wünschen allen frohe Weihnachten!- życzenia na Boże Narodzenie po niemiecku

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Avoria Sp z o.o. Agencja Opiekunek
Na tej stronie internetowej w celu zapewnienia wysokiej jakości obsługi stosowane są pliki cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Szczegółowe informacje w Polityce dot. Cookies.